Info

Fendt zet ambities verder om wereldmerk te zijn

Aan het hoofd van Agco, de groep waartoe Fendt behoort, staat de laatste 16 jaar CEO Martin Richenhagen. Eind dit jaar gaat hij met pensioen en wordt opgevolgd door Eric Hansotia.

Merkenstrategie

Deze maakte duidelijk dat aan de merkenstrategie die Agco al jaren voert, geen veranderingen aan de orde zijn. De filosofie die ze hebben uitgerold laat toe om de verschillende marktsegmenten wereldwijd op een gepaste manier te bedienen. Fendt droeg altijd de naam om een hoogtechnologisch tractormerk te zijn. Ondertussen is hier geëvolueerd richting full-liner door de opname van hooibouw en oogstmachines in de Fendt portefeuille.

4 punten

De ambities voor Fendt binnen Agco worden wel aangescherpt. Er is hier duidelijk de wil om Fendt uit te bouwen tot ‘wereldmerk’. Er wordt hiervoor op 4 punten ingezet, namelijk de Fendt tractoren, de Ideal maaidorsers, de Fendt sproeiers en de Momentum precisiezaaimachines. “Met dit aanbod wordt koers gezet richting de wereldwijde landbouwmachinemarkt”, klonk het.

Lees het volledige artikel hier: https://www.landbouwleven.be/9158/article/2020-10-07/fendt-zet-ambities-verder-om-wereldmerk-te-zijn

Tim Decoster
Previous ArticleNext Article

Send this to a friend